Loterie promocyjne

Loterie promocyjne to bardzo popularne narzędzie wykorzystywane przez marketingowców do organizacji wielu rodzajów akcji wsparcia sprzedaży produktów czy usług.

Ustawa o grach hazardowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 612 ze zm.) definiuje loterie promocyjnej jako gry losowe, w których uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nabywa prawo do nieodpłatnego udziału w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.

W praktyce oznacza to, iż organizator poprzez promocję produktów lub usług oferuje wartość dodaną w postaci ciekawej zabawy dla swoich klientów, dającej możliwość wygrywania atrakcyjnych nagród,
a o wygranej decyduje losowanie, które może być prowadzone w różnych formach, np. z udziałem publiczności, w systemie dziennym, tygodniowym, miesięcznym.

Promocje o losowym charakterze urządzać można zarówno dla jednostkowych klientów detalicznych, hurtowych, czy ważnych partnerów biznesowych, jak również w kilku kanałach sprzedaży jednocześnie, np. dystrybutorzy, hurtownie, przedstawiciele handlowi, sklepy detaliczne, konsumenci.

Niekwestionowaną zaletą urządzania loterii promocyjnych jest z jednej strony autorytet Ministra Finansów, w imieniu którego Dyrektorzy Izb Celnych udzielają zezwolenia, a z drugiej transparentność i przejrzystość zasad przyznawania nagród, gdzie o wygranej zawsze decyduje element losowy, a z każdego losowania sporządza się stosowny protokół.

Popularność gier losowych, które stanowią monopol państwa (np. Lotto) sprawia, że ta forma działań marketingowych cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem konsumentów.

Dobrze zorganizowana loteria promocyjna to również wynik marketingowy i osiąganie celów sprzedażowych, wizerunkowych i lojalnościowych.

Sposoby udziału w loterii promocyjnej:

  • poprzez dedykowaną stronę www;
  • za pośrednictwem kuponu czy zdrapki (wygrana instant win);
  • za pośrednictwem rabatomatu (np. w centrum handlowym, galerii sklepów);
  • poprzez zgłoszenie tradycyjne za pośrednictwem poczty;
  • poprzez aplikację mobilną.

Rodzaje loterii promocyjnych:

  • online;
  • kuponowe;
  • zdrapkowe (instant win – kupujesz=wygrywasz);
  • interaktywne (rabatomaty);
  • tradycyjne (zgłoszenia przesyłane pocztą).

W ramach kompleksowej obsługi oferujemy:

  • przejęcie kompetencji podmiotu urządzającego grę hazardową - kompleksowa organizacja loterii;
  • nadzór nad loteriami na podstawie Świadectwa Zawodowego wydanego przez Ministra Finansów;
  • pozyskiwanie zezwoleń z Izb Celnych na terenie całego kraju;
  • pomoc w uzyskaniu gwarancji bankowej wypłaty nagród;
  • tworzenie regulaminów, protokołów i raportów z przeprowadzonych loterii;
  • doradztwo w zakresie urządzania gier hazardowych w świetle ustawy o grach hazardowych
    z 19 listopada 2009 roku;
  • kreację materiałów reklamowych;
  • produkcję i wysyłkę materiałów POS;
  • zapewnienie platformy sms oraz przyjmowanie, ewidencjonowanie i raportowanie zgłoszeń;
  • dobór, ofertowanie, zakup, magazynowanie, konfekcjonowanie, pakowanie, adresowanie i wysyłka nagród wraz z ewidencjonowaniem potwierdzeń odbioru nagrody (PON);
  • wydawanie nagród niestandardowych;
  • zapewnienie dedykowanej infolinii oraz rzetelną komunikację z Uczestnikami loterii;
  • raportowanie wyników i przebiegu loterii;
  • prowadzenie losowań na żywo;
  • raportowanie prowadzonych działań marketingowych oraz rzetelna analiza potrzeb Klientów, zarówno na początku procesu promocyjnego, jak po jego zakończeniu;
  • pomoc w doborze nagród aktualnie pożądanych przez uczestników akcji promocyjnych na polskim rynku.