Programy lojalnościowe, motywacyjne, premiowe to już codzienność w nowoczesnych procesach zakupowych. Organizowane są zarówno dla klientów detalicznych, szeroko rozumianej rzeszy konsumentów (b2c), jak i dla wszystkich poziomów struktury sprzedaży dużych koncernów oraz firm z sektora MŚP.
Choć w teorii programy lojalnościowe mają szlachetne, różnorodne cele, pamiętajmy, że projektujemy je po to by zwiększyć wolumen sprzedaży produktów i usług, w krótszej lub dłuższej perspektywie.
Co powinniśmy brać pod uwagę planując działania motywacyjno-lojalnościowe dla swoich klientów?
Nawet największe działy marketingu i sprzedaży preferują częściowy, bądź całościowy outsourcing czynności związanych z urządzaniem działań na tak dużą skalę i rozpisanych na dłuższy okres czasu. Dobór partnera do obsługi działań jest sprawą kluczową. Tylko doświadczona agencja marketingowa, z odpowiednim zapleczem, wieloma realizacjami na koncie oraz w pełni zaangażowana, zmotywowana pomoże Państwu skutecznie prowadzić działania, nie narażając firmy na ryzyko finansowe, brak wyników, czy wpadki o charakterze PR-owym. Powierzenie obsługi działań agencji ma wiele zalet, m.in.:
Serdecznie polecamy usługi AM w tym zakresie. ;)
Więcej w dziale: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW.
Ile powinien trwać program, aby osiągał założone cele?
Z naszego doświadczenia wynika, że działania o opisanym wyżej charakterze,
w przeciwieństwie do promocji impact`owych (konkurs, loteria) powinny być rozpisane na możliwie jak najdłuższy okres czasu.
Z reguły 1 rok, to okres, w którym można już wiele dzięki działaniu programu lojalnościowego osiągnąć, zarówno jeśli chodzi o wyniki, statystyki sprzedażowe, ale również z uwagi na obserwacje, wnioski, usprawnianie, modyfikacje. Dzięki działaniom długofalowym możemy przeanalizować nasze lepsze/gorsze okresy w sprzedaży
i podjąć skuteczne działania usprawniające działalność firmy na różnych polach.
Korzyści, zagrożenia, możliwości…
Współczesne narzędzia do działań marketingowych dają nam agencjom bardzo szeroki wachlarz możliwości, które w zasadzie poskromić może wyłącznie wysokość budżetu nam powierzonego. Kluczową rolę pełni obecnie zdobycie o klientach możliwie jak najdokładniejszej, najpełniejszej wiedzy, m.in. w zakresie: danych osobowych, preferencji zakupowych, zwyczajów, nawyków, potrzeb, dzięki którym nasze działania mogą być precyzyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumentów i przez to efektywne.
Zbyt mały budżet, za krótki czas trwania akcji, czy źle dobrane środki komunikacji z wybraną grupą docelową, mogą spowodować większe straty, niż korzyści. Chodzi wszakże o pozyskanie lojalności klientów obecnych i potencjalnych w czasach, w których konsument na każdym kroku jest osaczony reklamą, promocjami i szeroko rozumianym marketingiem.
Wartością dodaną do profesjonalnie zorganizowanego programu lojalnościowego, premiowego czy motywacyjnego, z pewnością mogą być, oprócz zwiększenia obrotów i zysków ze sprzedaży:
Przeczytałeś ten tekst i masz do nas jakieś pytania?
Zadzwoń, napisz – chętnie odpowiemy, podzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniami.
Jeśli planujesz wdrożenie akcji promocyjnej o charakterze lojalnościowym, w dziale KONTAKT znajdziesz naszego Accounta, który z przyjemnością podejmie się opracowania brief`a, wyceny, ustalenia harmonogramu działań, czy rekomendacji odpowiednich dla Twojej branży działań!
Zapraszamy!
/AM